Služby
Značkový servis
V souladu s přesvědčením Andrease Stihla o tom, že "každý výrobek je tak dobrý, jak dobrý je jeho servis" jsou produkty firmy STIHL na celém světě distribuovány výhradně prostřednictvím sítě značkových autorizovaných prodejců, kteří zajišťují rovněž pozáruční odborný servis.
Bezpečnou a příjemnou práci Vám zaručí pouze seřízené a nabroušené nářadí!
- Naše firma Vám nabízí kompletní autorizovaný servis značky Stihl a Viking.
- poskytujeme odbornou konzultaci ohledně opravy
- vyhotovíme cenovou nabídku opravy a obratem sdělíme cenu ND
- Provádíme servis motorů Briggs & Stratton.
- Broušení nožů do sekaček, vyvažování.
- Nabízíme též broušení řetězů, broušení řetězu Rapid DURO, trojzubu, nože plotostřihu, pilového kotouče atd.
Údržba a servis
Palivo
Dvoudobý motor přístroje musí být poháněn směsí sestávající ze značkového benzinu a kvalitního motorového oleje.Kvalita těchto provozních látek má rozhodný vliv na funkci a životnost motoru.
Benzin
Používat pouze značkový benzin, který má nejméně 90 ROZ. Pokud má normální benzin méně než 90 ROZ, použít benzin Super - bezolovnatý nebo s olovem. Z důvodů ochrany zdraví a životního prostředí používat přednostně bezolovnatý benzin.
Motorový olej
Používat pouze jakostní olej pro dvoudobé motory - nejlépe olej STIHL pro dvoudobé motory. Je přizpůsoben pro motory STIHL a zaručuje jejich dlouhodobou životnost ! Jakýkoli jiný jakostní olej pro dvoudobé motory musí odpovídat klasifikaci TC. Méně jakostní benzin či olej mohou způsobit poškození motoru, těsnění, vedení a palivové nádržky.
Příprava palivové směsi
- Vyvarovat se přímého kontaktu pokožky s benzinem či olejem jakož i vdechování benzinových výparů - je to zdraví nebezpečné !
- Do kanystru, který je povolen pro přechovávání pohonných hmot, nalít nejdříve motorový olej, potom benzin - a důkladně směs promíchat.
Směšovací poměr
U oleje STIHL 1:50 pro dvoudobé motory:
1:50 = 1 díl oleje + 50 dílů benzinu.
U ostatních značkových olejů pro dvoudobé motory s klasifikací TC:
1:25 = 1 díl oleje + 25 dílů benzinu.
Skladování palivové směsi
Palivová směs stárne - smíchat pouze množství potřebné na několik měsíců. Palivovou směs skladovat na suchém a bezpečném místě pouze v kanystrech povolených pro přechovávání paliva.
- Kanystr s palivovou směsí před naplněním silně protřást.
- Pozor ! V kanystru se může vytvořit tlak - opatrně otvírat !
- Palivovou nádržku a kanystr čas od času důkladně vyčistit. Likvidaci k čištění použité kapaliny provést předpisově a s ohledem na životní prostředí !
- Uzávěr nádržky a její okolí před naplněním pečlivě očistit, aby se do nádržky nedostala žádná nečistota !
Olej k mazání řetězu
K automatickému, permanentnímu mazání pilového řetězu a vodící lišty používat pouze pro životní prostředí nezávadný jakostní řetězový mazací olej - zejména adhezní olej k mazání řetězu od fy. STIHL nebo biologicky rychle odbouratelný olej STIHL Bioplus.
Životnost pilového řetězu a vodící lišty je podstatně ovlivněna jakostí mazacího oleje - z tohoto důvodu používat pouze speciální olej k mazání řetězu !
Není-li speciální olej k mazání řetězu k dispozici, lze ve vyjímečném případě použít jeden z jednorozsahových olejů třídy HD:
při teplotách od + 10ºC ... + 40 ºC SAE 30
+ 10ºC ... - 10 ºC SAE 20
+ 10ºC ... - 30 ºC SAE 20W/10W
Nikdy nepoužívat vyjetý olej ! Nemá potřebné mazací vlastnosti a je pro mazání řetězu absolutně nevhodný.
Vyjetý olej může při déle trvajícím opakovaném styku s pokožkou způsobit rakovinu kůže a je kromě toho škodlivý pro životní prostředí !
Zkouška mazání řetězu
- Pilový řetěz musí vždy vyhazovat trochu oleje.
- Nikdy nepracovat bez mazání pilového řetězu ! Běží-li pilový řetěz nasucho, řezací souprava se velmi rychle neopravitelně zničí.
- Před započetím práce vždy zkontrolovat mazání řetězu a stav oleje v olejové nádržce.
- Každý nový řetěz potřebuje cca. 2 až 3 minuty pro záběh.
- Po záběhu zkontrolovat napnutí řetězu, v případě potřeby napnutí řetězu seřídit !
Záběh motorové pily
S novou, dosud nepoužitou, motorovou pilou, provádějte běžné úkony řezání, bez mimořádného namáhání. Pilu nechejte častěji vychladnout. Nevytáčejte motor na maximální otáčky bez zatížení (plný plyn bez řezání), a to do spotřebování třetí nádrže paliva. Tím zabráníte zbytečnému přetížení motoru během záběhu pily.
NEZABÍHEJTE NA VOLNOBĚH !
Během záběhu se pohyblivé díly musí ve vzájemném poměru ustálit - v pohonném ústrojí vzniká vyšší třecí odpor. Svého maximálního výkonu motor dosáhne po spotřebě 5 až 15 nádržek paliva.
Nenařizujte karburátor na chudší směs kvůli docílení zdánlivého zvýšení motoru - mohlo by dojít k poškození motoru !
Po skončení práce
Povolit pilový řetěz,
pokud byl během provozu při pracovní teplotě dopínán. Při chladnutí se řetěz smršťuje. Nepovolený řetěz může způsobit poškození klikového hřídele a ložisek.
- Pokud pila nebude po delší době používána: vyprázdnit a vyčistit palivovou nádržku,
- pilu nechat tak dlouho běžet, až je karburátor zcela prázdný, aby nedošlo ke slepení membrán karbutároru !
- přístroj důkladně očistit, obzvláště žebra válce a vzduchový filtr.